Χάρτης!

Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021




 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ!

                                                                                                                                                                                    

       Ενέργειες κατά την διάρκεια του σεισμού    

                                                                       

   Τμήμα Νηπίων- Προνηπίων:  Το εκπαιδευτικό προσωπικό: • Διατηρεί την ψυχραιμία του. • Μένει στον χώρο που βρίσκεται. • Ζητά από τα νήπια να καλυφθούν κάτω από τα τραπέζια τους, κρατώντας με το χέρι τους το πόδι του τραπεζιού, δίνοντας την οδηγία: «Παιδιά καλυφθείτε κάτω από τα τραπεζάκια - Σεισμός». Οι ίδιοι προφυλάσσονται με τον ίδιο τρόπο κάτω από την έδρα. ή ζητά από τα νήπια να προφυλαχθούν κατάλληλα ανάλογα με τη θέση που βρίσκονται την ώρα του σεισμού, σύμφωνα με την οδηγία: «Μένω στον χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι». Πιο συγκεκριμένα εάν δεν υπάρχει γερό, ξύλινο τραπέζι ή γραφείο για να καλυφθούν στον χώρο που βρίσκονται (π.χ. εάν βρίσκονται στον χώρο της «παρεούλας»), ζητά από τα παιδιά να γονατίσουν -όσο το δυνατόν μακριά από επικινδυνότητες- και να καλύψουν το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια τους. Οι ίδιοι προφυλάσσονται με τον ίδιο τρόπο. • Παραμένει προφυλαγμένο μαζί με τα νήπια για όσο χρόνο διαρκεί ο σεισμό                  



                           

Ενέργειες μετά το Σεισμό.                                                                                          

Το εκπαιδευτικό προσωπικό: • Διατηρεί την ψυχραιμία του και μεριμνά για την ανύψωση του ηθικού των παιδιών . • Μετά το τέλος της σεισμικής δόνησης ζητά από τα παιδιά να προετοιμαστούν για την εκκένωση της αίθουσά τους. Τους ζητά επίσης να μην τρέχουν, να κινούνται γρήγορα αλλά με ηρεμία και τάξη κατά την εκκένωση του κτιρίου. • Ανοίγει την πόρτα της αίθουσάς  ελέγχει για τυχόν επικινδυνότητα  και δίνει το έναυσμα της εκκένωσης της αίθουσας, σύμφωνα με το  Σχεδίου Σεισμού. • Παίρνει μαζί του το παρουσιολόγιο, την κατάσταση με τα στοιχεία των γονέων και κηδεμόνων των παιδιών που υπάρχει στην αίθουσα, το σακίδιο με τα είδη έκτακτης ανάγκης του Τμήματος (εάν υπάρχει ανά Τμήμα) και ότι άλλο θεωρεί απαραίτητο πριν εκκενώσει την αίθουσα. • Βεβαιώνεται ότι δεν έμεινε κανένα παιδί μέσα στην αίθουσα.  Κατευθύνονται όλοι προς τον ασφαλή, ανοιχτό, προκαθορισμένο χώρο καταφυγής (συνήθως είναι το προαύλιο). Προσέχει τις επικινδυνότητες που βρίσκονται στη διαδρομή και δίνει σχετικές οδηγίες στα παιδιά. • Καταμετρά τα παιδιά όταν συγκεντρωθούν στο προαύλιο. • Καθησυχάζει τα παιδιά και μεριμνά για την ψυχική τους ηρεμία.   Παραμένει μαζί με τα παιδιά στον χώρο καταφυγής για όσο χρόνο απαιτηθεί. Σε περίπτωση που ανακοινωθεί απόφαση διακοπής της λειτουργίας των Νηπιαγωγείων,  θα πρέπει να παραμείνουν όλοι στον χώρο καταφυγής έως ότου όλα τα παιδιά παραληφθούν από τους γονείς, τους κηδεμόνες τους ή από τα πρόσωπα που έχουν δηλωθεί από τους γονείς ως υπεύθυνα για την παραλαβή των παιδιών (η παραλαβή παιδιών γίνεται ενυπόγραφα στο σχετικό έντυπο παραλαβής παιδιών).                       .Προσοχή:  Τα παιδιά δεν θα πάρουν μαζί τους τις τσάντες τους κατά την εκκένωση του κτιρίου.  Τα νήπια κατά την εκκένωση θα πρέπει να έχουν τα χέρια τους κάτω, ώστε να έχουν καλύτερη ισορροπία.  Θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη  για το πού θα καθίσουν τα παιδιά κατά την μετασεισμική περίοδο στον χώρο καταφυγής (π.χ. στρώματα), για το πώς θα απασχοληθούν κ.λπ. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στο σακίδιο έκτακτης ανάγκης μπορεί να υπάρχουν παραμύθια, μπογιές και χαρτιά για ζωγραφική, νερό και ξηρά τροφή κ.ά.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

.ΗΜΕΡΑ ΥΠΑΙΘΡΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΜΠΤΗ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024   Η Διεθνής Ημέρα Υπαίθρια Εκπαίδευσης ξεκίνησε στη Βρετανία το 2012 κι έχουν συμμετάσχ...