ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ-ΕΝΕΡΓΩ
Διαφορετικότητα
Τίτλος: Ειμαι Εντάξει..............
Εργαστήρι 1-2 : «Είμαι ο εαυτός μου και δεν θέλω να
αλλάξω
Ο ΠΑΡΔΑΛΟΣ Ε Λ Ε Φ Α Ν Τ Α Σ
Διαβάζουμε το παραμύθι- Ο ΕΛΜΕΡ ο παρδαλός ελέφαντας- και με ερωτήσεις ανοικτού τύπουοι μαθητές εκφράζουν τις σκέψεις, τους προβληματισμούς ,τα συναισθήματα τους και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι Ο Έλμερ είχε αγαπηθεί από τους ελέφαντες για την διαφορετικότητα και την προσωπικότητα του και δεν έπρεπε να αλλάξει, είναι σημαντικό να είναι ο εαυτός τους και να μην προσπαθούν να αλλάξουν. Είμαι ένας και μοναδικός.. Και είμαι τόσο σπουδαίος και σημαντικός όσο και όλοι οι άλλοι.
Δημιουργία ΑΦΊΣΑΣ.
2) Εργαστήρι
Τίτλος : Είμαι Εντάξει ………
\Δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν αλληλοσεβασμός και σεβασμός στη διαφορετικότητα. Εξωτερικά χαρακτηριστικά.
Συζητήσαμε για αξίες, όπως ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, τη φιλία, τη αγάπη.Και οι άνθρωποι διαφέρουν μεταξύ τους. Ο καθένας είναι μοναδικός. Μιλήσαμε για τα εξωτερικά χαρακτηριστικά. Πώς θα ήταν ο κόσμος μας αν όλοι ήμασταν ίδιοι; Αξιοποίηση της ρουτίνας σκέψης Βλέπω- σκέφτομαι- αναρωτιέμαι προβληματίζονται, συζητούν ανταλάσσουν σκέψεις, ιδέες, εμπειρίες σχετικά με την έννοια της διαφορετικότητας
Που μοιάζω και που διαφέρω με τους φίλους μου…... ΄΄ ΄΄
ΤΙ ΈΧΟΥΜΕ Ι Δ Ι Ο ΤΙ ΈΧΟΥΜΕ ΔΙ Α Φ Ο Ρ Ε Τ Ι Κ Ο
Κ Ε Φ Α ΛΙ ΡΟΎΧΑ
Μ ΥΤ Η ΜΑΛΛΙΑ
ΣΩΜΑ ΜΑΤΙΑ
ΣΤΟΜΑ ΥΨΟΣ
ΧΕΡΙΑ ΑΓΟΡι- ΚΟΡΙΤΣΙ
ΠΟΔΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΑΥΤΙΑ ΒΑΡΟΣ
Εργαστήριο 3-4: Ειμαι εντάξει απο το πρόβλημα στη λύση.....
1η δραστηριότητα: Διαβάζουμε το βιβλίο «Η Αργυρώ γελάει»
Ακολουθεί συζήτηση με το τι μπορεί να κάνει ένα άτομο με ειδικές ανάγκες. Μπορεί να παίξει; Πάει σχολείο; Μπορεί να διαβάσει; κ.λ.π.
Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν τους χώρους του σχολείου μέσα από τα μάτια ενός ατόμου με αναπηρία και να εντοπίσουν σημεία ή στοιχεία που αποτελούν εμπόδια στην πρόσβαση και τη συμμετοχή.
Οι μαθητές/ριες αφού εντοπίσουν τα εμπόδια και τους φραγμούς στο σχολείο τους, προτείνουν ιδέες για να γίνει το σχολείο τους πιο συμπεριληπτικό.
Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω τι πρέπει να έχει ένα σχολείο για να είναι προσβάσιμο σε άτομα με ειδικές ανάγκες.
Τα άτομα με αναπηρία δεν ζητάνε να γίνει η ζωή τους ευκολότερη. Ζητάνε να γίνει ίση με τη δική μας.
Οι μαθητές/ριες αφού εντοπίσουν τα εμπόδια και τους φραγμούς στο σχολείο τους, προτείνουν ιδέες για να γίνει το σχολείο τους πιο συμπεριληπτικό.
-Να φτιάξουμε διαδρόμους για παιδιά που δεν έχουν όραση.
-Να τοποθετήσουμε ράμπες για να μπορούν να ανεβαίνουν τα αμαξίδια μέσα στο σχολείο.
-Να φτιάξουμε ειδικές τουαλέτες.
-Να φτιάξουμε παιδική χαρά με ειδικές κούνιες και τσουλήθρες για όλους.
-Να αγοράσουμε παραμύθια γραμμένα στη γραφή Μπράιγ.
-Να φτιάξουμε γυμναστήριο για όλους.
-Να βάλουμε τραπεζάκια στην τάξη και στην τραπεζαρία που έχουν θέσεις για τα αμαξίδια
-Να φτιάξουμε γήπεδο του μπάσκετ με μπασκέτες χαμηλές για να φτάνουμε όλοι.
Φτιάξαμε μια αφίσα με οτι μάθαμε για την φροντίδα των ανυπεράσπιστων ζώων και υποσχεθήκαμε οτι θα τα προσέχουμε θα τα αγαπάμε και θα τα φροντίζουμε γιατί αυτά μόνο αγάπη μας προσφέρουν....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου