Χάρτης!

Σάββατο 6 Ιουλίου 2024



 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ-ΕΝΕΡΓΩ

Διαφορετικότητα

Τίτλος: Ειμαι Εντάξει..............

Εργαστήρι 1-2 : «Είμαι ο εαυτός μου και δεν θέλω να αλλάξω

Ο ΠΑΡΔΑΛΟΣ  Ε Λ Ε Φ Α Ν Τ Α Σ

Διαβάζουμε το παραμύθι- Ο ΕΛΜΕΡ ο παρδαλός ελέφαντας- και με ερωτήσεις ανοικτού τύπουοι μαθητές εκφράζουν τις σκέψεις, τους προβληματισμούς ,τα συναισθήματα τους και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι  Ο Έλμερ είχε αγαπηθεί από τους ελέφαντες για την διαφορετικότητα και την προσωπικότητα του και δεν έπρεπε να αλλάξει,  είναι σημαντικό να είναι ο εαυτός τους και να μην προσπαθούν να αλλάξουν. Είμαι ένας και μοναδικός.. Και είμαι τόσο σπουδαίος και σημαντικός όσο και όλοι οι άλλοι.

Αλλά ποιος ήταν ο Έλμερ ο Παρδαλός Ελέφαντας; Ήταν μια φορά κι έναν καιρό ένα κοπάδι ελέφαντες... Κάποιοι έτσι, κάποιοι αλλιώς, καθένας διαφορετικός, μα όλοι πάντα χαρωποί κι όλοι τους ίδιο χρώμα: γκρι. Ο Έλμερ ήταν διαφορετικός. Ο Έλμερ ήταν παρδαλός. Ο Έλμερ ήταν κίτρινος και πορτοκαλής και κόκκινος και τριανταφυλλής και γαλάζιος και μαβής και πράσινος και μαύρος και λευκός. Ο Έλμερ δεν είχε διόλου χρώμα ελεφαντένιο. Διαβάζουμε τις περιπέτειες του Έλμερ του Ντέιβιντ Μακ Κι. Γιατί ήταν ο Έλμερ διαφορετικός; Ποια χρώματα είχε πάνω του; Ποιο σχήμα; Πώς αισθανόταν; Καταγράψαμε τις απόψεις των μαθητών (ήταν στεναχωρημένος, επειδή νόμιζε ότι τον κορόιδευαν, επειδή δεν ήταν ίδιος με τους άλλους).                                                                                            




Ζωγραφίζουμε τον ΕΛΜΕΡ














ΠΑΙΧΝΙΔΙ: Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες. Με τη σειρά ρίχνουν το ζάρι και ανάλογα με τον αριθμό που φέρνουν κολλούν πολύχρωμα χαρτάκια στον ελέφαντα τους. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα γεμίσει πρώτη τον δικό της Έλμερ.















                       Δημιουργία ΑΦΊΣΑΣ.
















2) Εργαστήρι

Τίτλος : Είμαι Εντάξει ………

\Δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν αλληλοσεβασμός και σεβασμός στη διαφορετικότητα. Εξωτερικά χαρακτηριστικά.

Συζητήσαμε για αξίες, όπως ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, τη φιλία, τη αγάπη.Και οι άνθρωποι διαφέρουν μεταξύ τους. Ο καθένας είναι μοναδικός. Μιλήσαμε για τα εξωτερικά χαρακτηριστικά. Πώς θα ήταν ο κόσμος μας αν όλοι ήμασταν ίδιοι; Αξιοποίηση της ρουτίνας σκέψης  Βλέπω- σκέφτομαι- αναρωτιέμαι προβληματίζονται, συζητούν ανταλάσσουν σκέψεις, ιδέες, εμπειρίες σχετικά με την έννοια της διαφορετικότητας


Που μοιάζω και που διαφέρω με τους φίλους μου…... ΄΄ ΄΄


ΤΙ ΈΧΟΥΜΕ Ι Δ Ι Ο                               ΤΙ ΈΧΟΥΜΕ ΔΙ Α Φ Ο Ρ Ε Τ Ι Κ Ο


Κ Ε Φ Α ΛΙ                                                              ΡΟΎΧΑ

Μ ΥΤ Η                                                                    ΜΑΛΛΙΑ

ΣΩΜΑ                                                                        ΜΑΤΙΑ

ΣΤΟΜΑ                                                                      ΥΨΟΣ

ΧΕΡΙΑ                                                                   ΑΓΟΡι- ΚΟΡΙΤΣΙ

ΠΟΔΙΑ                                                                      ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΑΥΤΙΑ                                                                           ΒΑΡΟΣ















Εργαστήριο 3-4:  Ειμαι εντάξει απο το πρόβλημα  στη λύση.....

1η δραστηριότητα: Διαβάζουμε το βιβλίο «Η Αργυρώ γελάει»  

https://youtu.be/8jCv5Xj3dS8

Ακολουθεί συζήτηση με το τι μπορεί να κάνει ένα άτομο με ειδικές ανάγκες. Μπορεί να παίξει; Πάει σχολείο; Μπορεί να διαβάσει; κ.λ.π. 


Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν τους χώρους του σχολείου μέσα από τα μάτια ενός ατόμου με αναπηρία και να εντοπίσουν σημεία ή στοιχεία που αποτελούν εμπόδια στην πρόσβαση και τη συμμετοχή.

Σε οδηγώ με τα μάτια μου: Τα παιδιά σε ζευγάρια. Το ένα παιδί δε βλέπει, με κλειστά μάτια και το άλλο παιδί ο οδηγός του.










Οι μαθητές/ριες αφού εντοπίσουν τα εμπόδια και τους φραγμούς στο σχολείο τους, προτείνουν ιδέες για να γίνει το σχολείο τους πιο συμπεριληπτικό.

Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω τι πρέπει να έχει ένα σχολείο για να είναι προσβάσιμο σε άτομα με ειδικές ανάγκες. 










Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω τι πρέπει να έχει ένα σχολείο για να είναι προσβάσιμο σε άτομα με ειδικές ανάγκες. 










 Τα άτομα με αναπηρία δεν ζητάνε να γίνει η ζωή τους ευκολότερη. Ζητάνε να γίνει ίση με τη δική μας.




 

Οι μαθητές/ριες αφού εντοπίσουν τα εμπόδια και τους φραγμούς στο σχολείο τους, προτείνουν ιδέες για να γίνει το σχολείο τους πιο συμπεριληπτικό.

-Να φτιάξουμε διαδρόμους για παιδιά που δεν έχουν όραση.

-Να τοποθετήσουμε ράμπες για να μπορούν να ανεβαίνουν τα αμαξίδια μέσα στο σχολείο.

-Να φτιάξουμε ειδικές τουαλέτες.

-Να φτιάξουμε παιδική χαρά με ειδικές κούνιες και τσουλήθρες για όλους.

-Να αγοράσουμε παραμύθια γραμμένα στη γραφή Μπράιγ.

-Να φτιάξουμε γυμναστήριο για όλους.

-Να βάλουμε τραπεζάκια στην τάξη και στην τραπεζαρία που έχουν θέσεις για τα αμαξίδια

-Να φτιάξουμε γήπεδο του μπάσκετ με μπασκέτες χαμηλές για να φτάνουμε όλοι.









Εργαστήρι  5: Ομως η αναπηρία δεν αφορά μόνο τους ανθρώπους , αλλα και τα ζώα που κακοποιούνται και εγκαταλείπονται στους δρόμους . Ένας τέτοιος φίλος μα μας επισκέφτηκε στο σχολείο μας  την  ημέρα για τα αδεσποτα ζωάκια Η κυρία που εχει αναλάβει την φροντίδα τους μας διηγήθηκε την ιστορία του .















Ζωγραφίσαμε  οτι μας εκανε εντυπωση απο αυτη την ξεχωριστή συνταντηση με την  Φιόνα την σκυλίτσα.









Φτιάξαμε μια αφίσα με οτι μάθαμε για την φροντίδα των ανυπεράσπιστων ζώων και υποσχεθήκαμε οτι θα τα προσέχουμε θα τα αγαπάμε και θα τα φροντίζουμε γιατί αυτά μόνο αγάπη μας προσφέρουν....





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

.ΗΜΕΡΑ ΥΠΑΙΘΡΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΜΠΤΗ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024   Η Διεθνής Ημέρα Υπαίθρια Εκπαίδευσης ξεκίνησε στη Βρετανία το 2012 κι έχουν συμμετάσχ...