Χάρτης!

Τετάρτη 20 Αυγούστου 2025

 

  •     


Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2024-2025

Θεματική ενότητα: Ζω Καλύτερα- Ευ Ζην

Είμαι Εγώ, Είμαι Μοναδικός

Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε είχαν στόχο να ανακαλύψουμε την μοναδικότητα μας, να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση μας και να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας αλλά και τους φίλους μας.Με τα κατάλληλα ερεθίσματα που υποβοηθούν στην διατύπωση των ερωτημάτων τους και στην εξωτερίκευση της σκέψης τους παροτρύνουμε τους μαθητές μας τον καθένα ξεχωριστά να μιλήσει για τον εαυτό του και να τον περιγράψει. Ξεκινάμε πρώτα εμείς δίνοντας το παράδειγμα του εαυτού μας. Αναφερόμαστε στα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά και στα εσωτερικά μας. Τα εσωτερικά χαρακτηριστικά τα έχουμε «μέσα» μας και δεν είναι ορατά όταν μάς κοιτάνε.  Διαβάσαμε την Μέλπω τη μοναδική.....






Δυσαρεστημένη με τη στολή που αναγκάζεται να φοράει κάθε μέρα στο σχολείο, η Μέλπω θέλει να νιώσει ξεχωριστή. Με τη βοήθεια του παλιού μπαούλου της μαμάς επιχειρεί να γίνει διαφορετική απ' τα άλλα παιδιά. Όμως, μήπως η μοναδικότητά της δε βρίσκεται στο μπαούλο της μαμάς και βρίσκεται κάπου αλλού; Πώς θα νιώσει η Μέλπω επιτέλους μοναδική;

Στη 1η δραστηριότητα προτείνεται ΦΥΛΛΟ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ: Τα παιδιά, στα πλαίσια των Εικαστικών, ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ τον ΕΑΥΤΟ τους










Μαθαίνω το όνομα μου:Λένε το ΌΝΟΜΑ τους στην ολομέλεια της τάξης με διάφορους τρόπους: (χτυπώντας ρυθμικά τις παλάμες των χεριών, με τη συνοδεία μουσικού οργάνου κτλ.). Στη συνέχεια τα παιδιά συμμετέχουν σε αντιστοιχίσεις του ΑΡΧΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ με το ΌΝΟΜΑ






































































Βλέπω τον Ευατό μου μέσα απο τον καθρέφτη  και τον ζωγραφίζω.





















Η  Ταυτότητα μου

Δείχνω στα παιδιά την αστυνομική ταυτότητα μου και τους διαβάζω τα στοιχεία που αναγράφονται πάνω σε αυτήν. Είναι αρκετά για να προσδιορίσουν τη διαφορετικότητά μας ή όχι;   Παροτρύνουμε τα παιδιά να σκεφτούν αν τα στοιχεία του ύψους, του χρώματος των ματιών μας του ονόματός μας, των ονομάτων των γονιών μας, είναι αυτά που μάς κάνουν μοναδικούς.  Ανακαλύπτουμε πολλούς ανθρώπους να έχουν το ίδιο όνομα με το δικό μας ! Φτιάχνουμε τις δικές μας «ταυτότητες». Γράφουμε το όνομά μας, το επώνυμό μας, την ημερομηνία γεννήσεως μας και σημειώνουμε τα χαρακτηριστικά μας.Βάζουμε το δακτυλικό μας αποτύπωμα, χρησιμοποιώντας το μπλε χρώμα  Υπογράφουμε με το δικό μας τρόπο. Θα σκεφτούμε και θα γράψουμε στην δική μας ταυτότητα κάτι που είναι μοναδικό για τον καθένα και την καθεμιά μας. Κάτι μοναδικό που μπορεί να μην είναι ορατό στους άλλους.



























      Τ Α      Σ Υ Ν Α Ι Σ Θ Η Μ Α Τ Α: Παρακολουθούμε με τα παιδιά στο you tube βίντεο «Μαθαίνω τα Συναισθήματα ». Ακολουθεί συζήτηση και διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών.Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και τα ενθαρρύνουμε να αναζητήσουν ΕΙΚΟΝΕΣ με τα Συναισθήματα μέσω της μηχανής αναζήτησης στο ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.











  • 1η δραστηριότητα: Ακρόαση του τραγουδιού: Egw kai esy mazi - Alkinoos Ioannidis & Tzimis Panousis Συζητάμε με τα παιδιά το τι σημαίνει για αυτά ΦΙΛΙΑ. 2 η Δραστηριότητα: Τα παιδιά συζητούν τι συναισθήµατα τους προκαλεί η λέξη ΦΙΛΙΑ. 

    Διαβάζουμε το παραμύθι ''Το Αστέρι της Φιλίας , το οποίο γίνεται αφορμή για πολλές συζητήσεις με τα παιδιά (Να κατανοήσουν ότι πρέπει να μοιραζόμαστε, ότι όταν παίζουμε διασκεδάζουμε και μαθαίνουμε και να χάνουμε)

  • Ζωγραφίζουμε την ιστορία:




















  •  Τα παιδιά, μετά από τη συμμετοχή τους σε σχετική συζήτηση, εκφράζουν τις απόψεις τους, στο ερώτημα «Τί είναι η… ΦΙΛΙΑ;», οι οποίες καταγράφονται σε Φύλλο Εργασίας





























































  •  Η ομπέλα  της ΦΙΛΙΑς






















Παίζω με τους ΦΙΛΟΥ ΜΟΥ





















 Κάναμε τη παρακάτω κατασκευή. Η ιδέα ήταν απο το intertet και φτιάξαμε το βιβλίο του εαυτού μας μαζί με το φύλλο αξιολόγησης .


















































Διαπιστώνουμε ότι κανένας και καμιά δεν είμαστε ίδιος/α με τον/την άλλον/η. Μπορεί όμως να μην έχουμε το ίδιο χρώμα στο δέρμα, στα μάτια, στα μαλλιά, να μην έχουμε το ίδιο ύψος και βάρος, αλλά είμαστε Ο Λ ΟΙ ΦΙΛΟΙ





















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Νερο…εξερευνητές!” 4 Tο εκπαιδευτικό πρόγραμμα « Νερο…εξερευνητές » που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας  αποτελεί τον ...