Χάρτης!

Πέμπτη 21 Αυγούστου 2025

 

Tο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νερο…εξερευνητές» που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας  αποτελεί τον 3ο  κύκλο Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Ανήκει στη θεματική ενότητα «Φροντίζω το Περιβάλλον»,  στον τομέα «Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά». Είναι εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και συνδέεται με τον Παγκόσμιο Στόχο 6 της Βιώσιμης ανάπτυξης στην πλατφόρμα in action for a better world.

Το 75% του ανθρώπινου σώματος και το 75% του πλανήτη μας αποτελούνται από νερό, βασικό στοιχείο για τον οργανισμό μαςΤο αγαθό αυτό θεωρείται δεδομένο ενώ δεν είναι.

Τα παιδιά, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, ομαδικά κινητικά παιχνίδια και πειράματα, ανακαλύπτουν:

  •  τις σπουδαίες ιδιότητες του νερού, τις μορφές και τον κύκλο του
  •  την κατανομή του στο χώρο και στο χρόνο
  •  τη σημασία του για τη βιοποικιλότητα
  • τη ρύπανση του νερού
  • το νερό και τα προβλήματα ανά τον κόσμο
  • απλούς τρόπους για την εξοικονόμηση και προστασία του.

Ξεκινήσαμε, παρατηρώντας την υδρόγειο σφαίρα και τα χρώματά της! Είναι φοβερό πόσο μεγάλο μέρος του πλανήτη μας καλύπτεται από νερό! Και να ήταν μόνο αυτό…


















Διαβάσαμε το βιβλίο «Νερό, Νεράκι» και ανακαλύψαμε πως το νερό μας συντροφεύει σε όλη μας τη ζωή! Πόσα πράγματα έχουμε ακόμη να μάθουμε!!!!!!!!!!!!!!







Πού υπάρχει; Σε τί χρησιμεύει; Καταγράψαμε τις γνώσεις μας και μέσα από εποπτικό υλικό και εκπαιδευτικά βίντεο τις εμπλουτίσαμε.
Γνωρίσαμε τον κύκλο του νερού και τις μορφές που μπορούμε να το συναντήσουμε στη φύση. Είδαμε εικόνες στον υπολογιστή από λίμνες, ποτάμια, θάλασσες… Μάθαμε και πολλές νέες λέξεις, εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση, συγκέντρωση…





Μα από που να προέρχεται το νερό; Πώς βρέθηκε ψηλά στον ουρανό

Ειδαμε σχετικά  βίντεο και συζητάμε με τα παιδιά μας για τον ''Κύκλο του νερού''




















Αναπαραστήσαμε τη διαδρομή του νερού με το σώμα μας, γίναμε σταγόνες και κολυμπήσαμε στη θάλασσα, εξατμιστήκαμε, ανεβήκαμε στα σύννεφα, μεταμορφωθήκαμε σε χιονονιφάδες, βρέξαμε βουνά και κάμπους, βρεθήκαμε στο ποτάμι και πάλι στη θάλασσα…














Επειτα  μέσα από πειράματα, είδαμε από κοντά τις μορφές του νερού τις ιδιότητές του, γνωρίσαμε τη βύθιση και την πλεύση,μάθαμε και το γράμμα Ν,ν.

ΜΟΡΦΕΣ ΝΕΡΟΥ 1) ΣΤΕΡΕΗ  μορφή Νερού ή αλλιώς Πάγος..Είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται το νερό όταν βρεθεί σε θερμοκρασία 0 βαθμών Κελσίου.Ο μεγαλύτερος όγκος πάγου βρίσκεται στους πόλους και ιδιαίτερα στην Ανταρκτική, γι αυτό άλλωστε και ονομάζεται η παγωμένη ήπειρος της γης. Ο πάγος βοηθά στη διατήρηση των τροφίμων και είναι πολύ χρήσιμος και ωφέλιμος για τους ανθρώπους. 


ΥΓΡΗ ΜΟΡΦΗ: Η υγρή φάση του νερού είναι και πιο συνηθισμένη πάνω στη Γη.Ουσιαστικά αυτή είναι και η κατάσταση που εννοεί την καθομιλουμένη λέξη νερό. Το Υγρό Νερό καλύπτει το μεγαλύτερο ποσοστό της επιφάνειας του πλανήτη μας και βρίσκεται συνήθως στους ωκεανούς,τις λίμνες και τα ποτάμια. Το υγρό νερό χωρίζεται σε γλυκό και αλμυρό.Το αλμυρό νερό δεν είναι πόσιμο και βρίσκεται στους ωκεανούς καιτης θάλασσες, ενώ το γλυκό σε ένα ποσοστό του είναι πόσιμο και βρίσκεται στις λίμνες και τα ποτάμια. Τέλος υγρό νερό βρέθηκε στον γειτονικό μας πλανήτη, τον Άρη  Και αποτελεί μία από τις σπουδαιότερες ανακαλύψεις των τελευταίων ετών. 


ΑΕΡΙΑ: Η αέρια φάση είναι γνωστή ως υδρατμός και προϋποθέτει τη δομή ενός διαφανούς νέφους.Οι υδρατμοί βρίσκονται διασκορπισμένοι παντού στην ατμόσφαιρα και καθώς συμπυκνώνονται δημιουργούν σταγονίδια νερού που προκαλούν βροχή και ομίχλη.Τέλος η συμπεριφορά των υδρατμών στην ατμόσφαιρα και τα φαινόμενα που δημιουργούν αποτελούν αντικείμενο έρευνας της μετεωρολογίας.






Πειράματα με το νερό.




































Το νερό όμως είναι πολύ σημαντικό για την υγεία μας αλλά και για τη ζωή μας. Οπότε, ας μάθουμε ένα σύνθημα και να το πούμε όλοι δυνατά..1,2,3...
«Ας προσέξουμε λιγάκι... για να μην πούμε το 
Ειδαμε εικόνες και   βίντεο που  μας δείχνει τι προκαλεί το μολυσμένο νερό…







Σπουδαίο πράγμα το νερό και απαραίτητο για τη ζωή στον πλανήτη μας. Έχουν, όμως, όλοι οι άνθρωποι πρόσβαση σε καθαρό και πόσιμο νερό; Και, αλήθεια, θα είναι η ποσότητά του αρκετή για να καλύπτει τις ανάγκες μας για πάντα; Εμείς οι άνθρωποι τι κάνουμε για αυτό; Και τι θα μπορούσαμε να κάνουμε;

Φτάσαμε στη ρύπανση του νερού από τον άνθρωπο και τις άσχημες συνέπειές


 της στους ζωντανούς οργανισμούς.


Έτσι και εμείς με πολλούς τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε στην εξοικονόμηση του νερού.



αι!












Προτεινόμενα παραμύθια που μπορείτε να διαβάσετε με τα παιδιά σας.









Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε; Μιλήσαμε για τους τρόπους εξοικονόμησης νερού, μάθαμε και μέσα από το παιχνίδι να μην το σπαταλάμε.


Νερο…κουβαλητές!











Τα παιδιά συνεργάστηκαν και έφτιαξαν αφίσα, με μηνύματα που επέλεξαν τα ίδια. Την  τοποθετήσαμε στη εισοδο της  αυλής για να μπορούν να τις


 δουν όλοι!

































Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΣ 

Στα  πλαίσια των μαθημάτων της δράσης Ενεργός Πόλίτης το νηπιαγωγείο μας ξεκίνησε τη δημιουργία δίμηνης εφημερίδας με πρώτο θέμα : ΤΟ ΝΕΡΟ

Τα παιδιά με ζωγραφίες καταδικάζουν τη σπατάλη και τη ρύπανση του νερού





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Νερο…εξερευνητές!” 4 Tο εκπαιδευτικό πρόγραμμα « Νερο…εξερευνητές » που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας  αποτελεί τον ...